Mały Samorząd Uczniowski 1-3
Przewodnicząca: Monika Relich klasa 3C
Zastępcy: Fabian Warowny klasa 2b,
Anna Strzelecka klasa 1d
Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego: mgr Dominika Kasprzak,
Agnieszka Ewiak, Aneta Janiszewska
Zadania Samorządu Uczniowiskiego 1-3
Samorząd uczniowski zajmuje się zainteresowaniami oraz
potrzebami dzieci i młodzieży. Przede wszystkim wyznacza obowiązki i zadania
ukierunkowane na tworzenie klimatu autentyczności i otwartości w środowisku
szkolnym.
W rezultacie wzmacnia uczniów w rozwoju, poprzez zwiększenie
szans samorealizacji. Co więcej, odkrywa własne zdolności poznawcze,
organizacyjne, a także przywódcze i społeczne. Podsumowując, jest organizacją,
która buduje siłę jednostki w grupie.
Skład
Samorządu Uczniowskiego 4-8
Przewodniczący: Zuzanna Pawlus 8d
Zastępca: Mateusz Skirucha 8b
Sekretarz: Marek Niemiec 7b
Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego: mgr Małgorzata
Kwiatkowska, mgr Katarzyna Małolepsza
Zadania Samorządu Uczniowskiego 4-8
-kształtowanie u uczniów postawy otwartej wobec świata i
innych ludzi, aktywności w życiu społecznym oraz odpowiedzialności za
zbiorowość,
– formowanie postaw warunkujących sprawne i odpowiedzialne
funkcjonowanie we współczesnym świecie, budowanie postawy tolerancji i empatii
wobec osób z niepełnosprawnościami,
– kształtowanie postawy solidarności z rówieśnikami
pochodzącymi z rodzin o niższym statusie społecznym, wychowanie dzieci i
młodzieży w duchu akceptacji i szacunku dla drugiego człowieka,
– wskazywanie wzorców postępowania i budowanie relacji
społecznych,
– rozwijanie kompetencji takich jak: kreatywność,
przedsiębiorczość, umiejętność pracy w grupie,
– budowanie motywacji do pracy na rzecz dobra wspólnego,
– rozwijanie talentów organizacyjnych i odkrywanie mocnych
stron uczniów,
– doskonalenie umiejętności rozpoznawania potrzeb środowiska
szkolnego, wspólnego planowania działań, – poszukiwania kompromisowych
rozwiązań, osiągania większej samodzielności w życiu codziennym,
– kształtowanie idei samorządności i wpajanie zasad
demokracji,
– pielęgnowanie tradycji szkolnej i dbałość o dobry
wizerunek szkoły w środowisku lokalnym,
– przygotowanie i zachęcanie do podejmowania działań na
rzecz środowiska szkolnego i lokalnego poprzez inicjowanie, przygotowanie i
przeprowadzanie działań promujących postawy prospołeczne, proekologiczne,
prozdrowotne, akcje charytatywne, zadania służące kultywowaniu tradycji,
promujące bezpieczne formy spędzania wolnego czasu, imprezy rozrywkowe,
– kształtowanie postawy patriotycznej poprzez angażowanie
się w obchody świąt państwowych, zachęcanie do pielęgnowania polskich tradycji,
– doskonalenie umiejętności prezentowania swoich działań i
zachęcanie do podejmowania wspólnego wysiłku,
– dokonywanie ewaluacji swojej pracy w celu poprawiania jej
jakości.