Samorząd Uczniowski

Mały Samorząd Uczniowski 1-3

Przewodnicząca: Monika Relich klasa 3C

Zastępcy: Fabian Warowny klasa 2b, 

Anna Strzelecka klasa 1d

Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego: mgr Dominika Kasprzak,
Agnieszka Ewiak, Aneta Janiszewska

 

Zadania Samorządu Uczniowiskiego 1-3

Samorząd uczniowski zajmuje się zainteresowaniami oraz
potrzebami dzieci i młodzieży. Przede wszystkim wyznacza obowiązki i zadania
ukierunkowane na tworzenie klimatu autentyczności i otwartości w środowisku
szkolnym.

W rezultacie wzmacnia uczniów w rozwoju, poprzez zwiększenie
szans samorealizacji. Co więcej, odkrywa własne zdolności poznawcze,
organizacyjne, a także przywódcze i społeczne. Podsumowując, jest organizacją,
która buduje siłę jednostki w grupie.

 

Skład
Samorządu Uczniowskiego 4-8

Przewodniczący: Zuzanna Pawlus 8d

Zastępca: Mateusz Skirucha 8b

Sekretarz: Marek Niemiec 7b

Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego: mgr Małgorzata
Kwiatkowska, mgr Katarzyna Małolepsza

 

Zadania Samorządu Uczniowskiego 4-8

-kształtowanie u uczniów postawy otwartej wobec świata i
innych ludzi, aktywności w życiu społecznym oraz odpowiedzialności za
zbiorowość,

– formowanie postaw warunkujących sprawne i odpowiedzialne
funkcjonowanie we współczesnym świecie, budowanie postawy tolerancji i empatii
wobec osób z niepełnosprawnościami,

– kształtowanie postawy solidarności z rówieśnikami
pochodzącymi z rodzin o niższym statusie społecznym, wychowanie dzieci i
młodzieży w duchu akceptacji i szacunku dla drugiego człowieka,

– wskazywanie wzorców postępowania i budowanie relacji
społecznych,

– rozwijanie kompetencji takich jak: kreatywność,
przedsiębiorczość, umiejętność pracy w grupie,

– budowanie motywacji do pracy na rzecz dobra wspólnego,

– rozwijanie talentów organizacyjnych i odkrywanie mocnych
stron uczniów,

– doskonalenie umiejętności rozpoznawania potrzeb środowiska
szkolnego, wspólnego planowania działań, – poszukiwania kompromisowych
rozwiązań, osiągania większej samodzielności w życiu codziennym,

– kształtowanie idei samorządności i wpajanie zasad
demokracji,

– pielęgnowanie tradycji szkolnej i dbałość o dobry
wizerunek szkoły w środowisku lokalnym,

– przygotowanie i zachęcanie do podejmowania działań na
rzecz środowiska szkolnego i lokalnego poprzez inicjowanie, przygotowanie i
przeprowadzanie działań promujących postawy prospołeczne, proekologiczne,
prozdrowotne, akcje charytatywne, zadania służące kultywowaniu tradycji,
promujące bezpieczne formy spędzania wolnego czasu, imprezy rozrywkowe,

– kształtowanie postawy patriotycznej poprzez angażowanie
się w obchody świąt państwowych, zachęcanie do pielęgnowania polskich tradycji,

– doskonalenie umiejętności prezentowania swoich działań i
zachęcanie do podejmowania wspólnego wysiłku,

– dokonywanie ewaluacji swojej pracy w celu poprawiania jej
jakości.