Mały Samorząd Uczniowski (klasy 1–3)
- Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego: Dominika Kasprzak, Agnieszka Ewiak, Aneta Janiszewska
Zadania Samorządu Uczniowskiego 1–3
Samorząd uczniowski zajmuje się zainteresowaniami oraz potrzebami dzieci i młodzieży. Przede wszystkim wyznacza obowiązki i zadania ukierunkowane na tworzenie klimatu autentyczności i otwartości w środowisku szkolnym.
W rezultacie wzmacnia uczniów w rozwoju, poprzez zwiększenie szans samorealizacji. Co więcej, pomaga odkrywać własne zdolności poznawcze, organizacyjne, a także przywódcze i społeczne.
Podsumowując, jest organizacją, która buduje siłę jednostki w grupie.
Samorząd Uczniowski (klasy 4–8)
- Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego: Katarzyna Małolepsza, Małgorzata Kwiatkowska, Alicja Garwol
Zadania Samorządu Uczniowskiego 4–8
- Kształtowanie u uczniów postawy otwartej wobec świata i innych ludzi, aktywności w życiu społecznym oraz odpowiedzialności za zbiorowość.
- Formowanie postaw warunkujących sprawne i odpowiedzialne funkcjonowanie we współczesnym świecie; budowanie postawy tolerancji i empatii wobec osób z niepełnosprawnościami.
- Kształtowanie postawy solidarności z rówieśnikami pochodzącymi z rodzin o niższym statusie społecznym; wychowanie w duchu akceptacji i szacunku dla drugiego człowieka.
- Wskazywanie wzorców postępowania i budowanie relacji społecznych.
- Rozwijanie kompetencji takich jak: kreatywność, przedsiębiorczość, umiejętność pracy w grupie.
- Budowanie motywacji do pracy na rzecz dobra wspólnego.
- Rozwijanie talentów organizacyjnych i odkrywanie mocnych stron uczniów.
- Doskonalenie umiejętności rozpoznawania potrzeb środowiska szkolnego, wspólnego planowania działań, poszukiwania kompromisowych rozwiązań oraz osiągania większej samodzielności w życiu codziennym.
- Kształtowanie idei samorządności i wpajanie zasad demokracji.
- Pielęgnowanie tradycji szkolnej i dbałość o dobry wizerunek szkoły w środowisku lokalnym.
- Przygotowanie i zachęcanie do podejmowania działań na rzecz środowiska szkolnego i lokalnego: inicjowanie, przygotowanie i przeprowadzanie działań promujących postawy prospołeczne, proekologiczne, prozdrowotne; akcje charytatywne; zadania służące kultywowaniu tradycji; promujące bezpieczne formy spędzania wolnego czasu; imprezy rozrywkowe.
- Kształtowanie postawy patriotycznej poprzez angażowanie się w obchody świąt państwowych oraz pielęgnowanie polskich tradycji.
- Doskonalenie umiejętności prezentowania swoich działań i zachęcanie do podejmowania wspólnego wysiłku.
- Dokonywanie ewaluacji swojej pracy w celu podnoszenia jej jakości.