Samorząd Uczniowski

Mały Samorząd Uczniowski (klasy 1–3)

  • Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego: Dominika Kasprzak,  Agnieszka Ewiak, Aneta Janiszewska

Zadania Samorządu Uczniowskiego 1–3

Samorząd uczniowski zajmuje się zainteresowaniami oraz potrzebami dzieci i młodzieży. Przede wszystkim wyznacza obowiązki i zadania ukierunkowane na tworzenie klimatu autentyczności i otwartości w środowisku szkolnym.

W rezultacie wzmacnia uczniów w rozwoju, poprzez zwiększenie szans samorealizacji. Co więcej, pomaga odkrywać własne zdolności poznawcze, organizacyjne, a także przywódcze i społeczne.

Podsumowując, jest organizacją, która buduje siłę jednostki w grupie.

Samorząd Uczniowski (klasy 4–8)

  • Opiekunowie Samorządu Uczniowskiego: Katarzyna Małolepsza, Małgorzata Kwiatkowska, Alicja Garwol

Zadania Samorządu Uczniowskiego 4–8

  1. Kształtowanie u uczniów postawy otwartej wobec świata i innych ludzi, aktywności w życiu społecznym oraz odpowiedzialności za zbiorowość.
  2. Formowanie postaw warunkujących sprawne i odpowiedzialne funkcjonowanie we współczesnym świecie; budowanie postawy tolerancji i empatii wobec osób z niepełnosprawnościami.
  3. Kształtowanie postawy solidarności z rówieśnikami pochodzącymi z rodzin o niższym statusie społecznym; wychowanie w duchu akceptacji i szacunku dla drugiego człowieka.
  4. Wskazywanie wzorców postępowania i budowanie relacji społecznych.
  5. Rozwijanie kompetencji takich jak: kreatywność, przedsiębiorczość, umiejętność pracy w grupie.
  6. Budowanie motywacji do pracy na rzecz dobra wspólnego.
  7. Rozwijanie talentów organizacyjnych i odkrywanie mocnych stron uczniów.
  8. Doskonalenie umiejętności rozpoznawania potrzeb środowiska szkolnego, wspólnego planowania działań, poszukiwania kompromisowych rozwiązań oraz osiągania większej samodzielności w życiu codziennym.
  9. Kształtowanie idei samorządności i wpajanie zasad demokracji.
  10. Pielęgnowanie tradycji szkolnej i dbałość o dobry wizerunek szkoły w środowisku lokalnym.
  11. Przygotowanie i zachęcanie do podejmowania działań na rzecz środowiska szkolnego i lokalnego: inicjowanie, przygotowanie i przeprowadzanie działań promujących postawy prospołeczne, proekologiczne, prozdrowotne; akcje charytatywne; zadania służące kultywowaniu tradycji; promujące bezpieczne formy spędzania wolnego czasu; imprezy rozrywkowe.
  12. Kształtowanie postawy patriotycznej poprzez angażowanie się w obchody świąt państwowych oraz pielęgnowanie polskich tradycji.
  13. Doskonalenie umiejętności prezentowania swoich działań i zachęcanie do podejmowania wspólnego wysiłku.
  14. Dokonywanie ewaluacji swojej pracy w celu podnoszenia jej jakości.