Regulamin Rady Rodziców
Regulamin Rady Rodziców PSP z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI nr 26
- KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ W WAŁBRZYCHU
- Postanowienia ogólne
- 1
- Rada Rodziców, zwana dalej „Radą” reprezentuje ogół rodziców uczniów.
- Rada działa na podstawie ustawy o systemie oświaty, statutu szkoły i niniejszego regulaminu.
- 2
- Rada liczy tylu członków, ile jest oddziałów w szkole.
- Kadencja Rady trwa rok.
- W uzasadnionych przypadkach, jeśli w czasie kadencji, ze składu Rady ubędzie więcej niż 1/3 członków, dopuszcza się zorganizowanie wyborów uzupełniających skład Rady.
- Decyzję o przeprowadzeniu wyborów uzupełniających podejmuje Rada w głosowaniu jawnym.
- 3
Rada może tworzyć komisje i zespoły zadaniowe mające charakter opiniująco – doradczy.
- Wybory do Rady
- 4
- Wybory do Rady przeprowadzane są corocznie, we wrześniu, na pierwszym zebraniu rodziców każdego oddziału.
- Rodzice uczniów danego oddziału, zgromadzeni na zebraniu, wybierają spośród siebie Radę Oddziałową.
- Rada Oddziałowa powinna liczyć nie mniej niż 3 osoby. O liczebności Rady Oddziałowej decydują rodzice danego oddziału.
- Do udziału w wyborach uprawnieni są rodzice uczniów danego oddziału. Jednego ucznia może reprezentować w wyborach tylko jeden rodzic.
- 5
Wybory Rad Oddziałowych przeprowadza Komisja Skrutacyjna wybrana w głosowaniu jawnym spośród uczestników zebrania. Do komisji nie mogą wchodzić osoby kandydujące do Rady Oddziałowej.
- 6
Wybory Rad Oddziałowych odbywają się w głosowaniu tajnym na zasadach ustalonych przez rodziców uczestniczących w zebraniu.
- 7
- Rada Oddziałowa wybiera spośród siebie przedstawiciela do Rady Rodziców szkoły.
- Na wniosek rodziców uczestniczących w zebraniu przedstawiciela rady oddziałowej do Rady Rodziców szkoły może wybierać ogół rodziców uczestniczących w zebraniu, w głosowaniu tajnym, spośród wybranych członków Rady Oddziałowej.
- 8
- Obwieszczenie wyników wyborów, podanie do wiadomości składy Rady i zwołanie pierwszego posiedzenia Rady należy do obowiązków Dyrektora.
- Pierwsze posiedzenie Rady powinno odbyć się nie później niż 14 dni od terminu wyborów.
III. Władze Rady
- 9
Rada wybiera ze swojego grona 10 członków i pośród z nich jest wybierany przewodniczący Rady, sekretarz i skarbnik.
- 10
Rada wybiera spośród siebie Komisję Rewizyjną. Komisja Rewizyjna liczy nie mniej niż trzy osoby. Komisja Rewizyjna wybiera spośród siebie przewodniczącego.
- 11
- Przewodniczący Rady organizuje prace Rady, zwołuje i prowadzi posiedzenia Rady, reprezentuje Radę na zewnątrz.
- Zastępca przewodniczącego Rady przejmuje obowiązki przewodniczącego w czasie jego nieobecności.
- Sekretarz Rady odpowiada za dokumentację Rady i protokołowanie Jej posiedzeń.
- Skarbnik Rady odpowiada za prawidłową gospodarkę funduszem gromadzonym przez Radę.
- 12
- Zadaniem Komisji Rewizyjnej jest kontrolowanie:
1) realizacji uchwał podejmowanych przez Radę Rodziców,
2) gromadzenia i wydatkowania funduszy Rady Rodziców.
- Rada Rodziców składa coroczne sprawozdania ogółowi rodziców wraz z wnioskami pokontrolnymi.
- Posiedzenia Rady
- 13
- Posiedzenia Rady odbywają się w terminach ustalonych w rocznym
harmonogramie, nie rzadziej niż raz w semestrze.
- Poza terminami ustalonymi w harmonogramie, posiedzenia Rady zwołuje przewodniczący powiadamiając członków Rady co najmniej 7 dni przed terminem posiedzenia. W szczególnie uzasadnionych przypadkach przewodniczący może zwołać posiedzenie Rady w trybie pilnym, bez zachowania 7 – dniowego terminu.
- Posiedzenia Rady mogą być również zwoływane w każdym czasie, z inicjatywy 1/3 składu Rady oraz na wniosek Dyrektora, Rady Pedagogicznej lub Samorządu Uczniowskiego.
- 14
- Przygotowanie posiedzenia Rady jest obowiązkiem przewodniczącego.
- Posiedzenia Rady prowadzone są przez przewodniczącego.
- W posiedzeniach Rady może brać udział, z głosem doradczym, Dyrektor lub inne osoby zaproszone przez przewodniczącego za zgodą lub na wniosek Rady.
- Posiedzenia Rady są ważne, o ile obecnych jest co najmniej połowa członków Rady.
- 15
- Posiedzenia Rady są protokołowane.
- Protokoły posiedzeń Rady są przyjmowane przez Radę w drodze głosowania na następnym posiedzeniu Rady.
- Podejmowanie uchwał
- 16
- Uchwały Rady podejmowane są zwykłą większością głosów, w głosowaniu jawnym.
- W sprawach personalnych, a także na formalny wniosek członków Rady, głosowanie odbywa się w trybie tajnym.
- 17
Uchwały Rady numerowane są w sposób ciągły w danym roku szkolnym.
- 18
Opinie Rady wydawane są w takim samym trybie jak uchwały.
- Prawa i obowiązki członków Rady
- 19
- Członkowie Rady mają prawo:
1). Dostępu do wszystkich informacji i dokumentów związanych z organizacją i przebiegiem procesu dydaktyczno – wychowawczo – opiekuńczego, poza informacjami i dokumentami uznanymi za poufne, lub dotyczącymi spraw personalnych.
2). Wypowiadania swoich opinii we wszystkich sprawach szkoły.
3). Głosowania na równych prawach, we wszystkich decyzjach podejmowanych przez Radę.
- Członkowie Rady mają obowiązek aktywnego uczestniczenia w posiedzeniach i pracach Rady.
VII. Fundusze Rady
- 20
Rada może gromadzić fundusze przeznaczone na działalność statutową szkoły. Fundusze gromadzone są na koncie Rady Rodziców w ilości 65% bieżącego stanu finansowego oraz w ilości 35% stanu finansowego w gotówce w dyspozycji skarbnika Rady Rodziców na regulaminowe wydatki bieżące.
- 21
Szczegółowe zasady wydatkowania funduszu ustala corocznie Rada w planie finansowym wydatków.
- 22
Pisemne wnioski o środki z funduszu Rady mogą składać:
1) Dyrektor
2) Rada Pedagogiczna
3) Samorząd Uczniowski
- 23
- Rada ma wydzielone konto bankowe.
- Środkami zgromadzonymi na koncie dysponuje Rada poprzez dwie upoważnione osoby: przewodniczącego i skarbnika.
- 24
Dokumenty finansowe przed zaksięgowaniem zatwierdza skarbnik Rady.
VIII. Postanowienia końcowe
- 25
W celu zwiększenia wpływów na Komitet Rodzicielski Rada Rodziców uchwaliła następujące zmiany:
Wypłacenie nagrody w wysokości 50 zł klasie, która uiści całość należnego Komitetu Rodzicielskiego do końca grudnia. Zwrot 30% z Komitetu Rodzicielskiego, zostanie wypłacony tylko tej klasie, która wpłaci ponad 50% należnej kwoty na dany rok szkolny.
Regulamin wchodzi w życie z dniem uchwalenia.
Skład Rady Rodziców
link
Konto
KONTO RADY RODZICÓW
- Palisadowa 48
58-316 Wałbrzych
02 1020 5095 0000 5602 0205 4575
PKO Bank Polski SA
RADA RODZICÓW PUBLICZNEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ
z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 26
w WAŁBRZYCHU Kontakt
Wydatki Rady Rodziców
link
Wpłaty
link
Sprawozdania
link